ralphsdotter

Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Älvorna dannsar

Av Ralphsdotter - 17 maj 2011 13:16

I går fick jag sådan lust att ge oss ut en tur till båtplatsen.

Höra lite måsar som skrek och fota lite.

På vägen dit såg vi en liten farbror stå och kika in mot skogen.

Så vi stannade har det hänt något frågade vi.

Nej jag höll på att köra på en katt men den sitter här och värkar så villsen kanske någon har slängt ut den,

trode han.

Jag kissade lite på den ja lätet altså.

Och då kom en ståtlig röd hankat fram till mej.

Fanns inga hus så långt ögat nådde.

Så katten fick följa med visst har de röd katt vid båtplatsen 

är det den tro.

Åkte dit och kollade nej de gick båda där.

Fotandet av måsarna bleknade för katten måste ju få hitta

sin matte eller husse.

Åkte och tankade och sen in i skogen och letade.

Efter lite frågande hittade vi ägarna och både de och katten blev glada över att se varan igen.

Fortsatte vår färd på väg hem.

Ugglan jag sett på dit vägen satt nu i trädet men autofukusen hängde upp sig så tyvärr blev den rädd innan 

jag han fota den.

Men här kommer lite av fotona.

kram och njut av livet Anna

                 


 
 
Astrid

Astrid

17 maj 2011 13:38

Vilken underbar natur du verkar ha där du bor
Så lyckade foton du tagit
Jag gillar den med björklöven i fokus och man anar älvorn som dansar på sjön

http://www.astridlarsson.wordpress.com

 
Ralphsdotter

Ralphsdotter

17 maj 2011 13:44

tack Astrid ja vi bor i paradiset
på jorden och visst ser man älvorna

http://www.ralphsdotter.se

 
Kicki R

Kicki R

17 maj 2011 14:24

ja,,,bilden med björklöven e bara sååååå vacker !!!!!!!

http://kickir-kickir.blogspot.com

 
BirgittaW

BirgittaW

17 maj 2011 17:13

Mycket vackra foton, och vilket fint ställe ni var till. Synd att ugglan hann fara

http://buddbybloggen.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

17 maj 2011 19:10

Underbara foton tack för du delar med dig av dessa.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

19 maj 2011 08:49

Hejsan, kul att du hittat ut i bloggv världen. Nu har jag bnjutit av alla dina fina kort, mest naturligtvis avundsjukt av bilder från växthuset (mitt ligger ännu i paket tiden har inte räckt till) men även av fågeln som var så närgången. Tänk vilken upplevelse att vara med om!
Jag har ju oxå bloggplatsen, Skulle vilja få in din lilla knapp men hur sjutton har du fått in den? Dessuton går det ju inte att ta med den heller vad jag ser????

http://farna.bloggplatsen.sen.sea.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

anica

19 maj 2011 21:58

mycket vackra kort...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ralphsdotter - 17 juni 2012 18:14

Diabetes bortskänkes. Efter snart 40 år med sjukdomen undrar jag om någon vänlig person vill ta över? Insulinpump och sensor för att ha någotsånär koll på sockret medföljer. Insulinkänningar och högt blodsocker ingår. Darrningar vid förlågt blodsoc...

Av Ralphsdotter - 17 mars 2012 18:59


Du är väll inte sjuk!!! Du har ju bara Diabetes Ja räcker inte det. Hur många vet hur det är att bara ha Diabetes Har nu snart haft SKITEN ja just det skiten i snart 40 år och inte tycker jag det är bara. Inte skulle jag önska min värsta ...

Av Ralphsdotter - 8 december 2011 07:08

När jag var tio år fick jag diabetes.Och har haft det i över 39 år nu. Då var det inte lika vanligt som idag. Omgivningen visste inte så mycket om just typ 1 diabetes. Vilket medförde 6 års mobning i skolan jag var ju SÖT, knarkare då jag tog spr...

Av Ralphsdotter - 30 augusti 2011 11:47

                 

Av Ralphsdotter - 23 juli 2011 21:33

Med en ljuvlig doft på kvällen av skumbanan kan man inte annat en att älska denna ljuvliga lilla vildpelargon.         ...

Översättning

Min hemsida

 

Vem är jag


Rapport från växthuset

Min blogg bild till er

 

 

Mina bloggkompisar

   

 

   

 

 

 

   

   

 

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards