ralphsdotter

Alla inlägg den 22 maj 2011

Av Ralphsdotter - 22 maj 2011 20:30

Lång har jag varit i mitt växthus och pulat och njutit.

Trackar min stackas man att han måste bygga bur 

så mina vänner dvärgpapegojorna och sångparakiterna 

Dolly och Pavaroti samt nymfparakiten Knott kan 

få komma upp till mej pch få det lite mysigt.

   (POTATISEN)

Får se när det blir båten skall ju i sjön och så mycket annat.

Nu börjar mangolican att slå ut en blomma för första gången sen vi satte den.

 

Kabbelekan i dammen börjar också blomma.

 

Ärtorna med mums va gott det skall bli.

 

Mina stackas solrosor som jag satt i lilla växthuset fick flytta 

upp och fick nya krukor. Låg ju i går pga. ett spökande socker. Så de stackarna fick inget vatten.

  (persiko) 

Men hoppas att de klarade sig fick rejelt med vatten i dag.

Sen kom amplarna upp i taket och gurkorna skulle upp 

men då sa sockret stopp nu börjar du bli låg så de fick snält vänta.

  ( liljecornvallj från pappa.)

För sen kom Tor och svängde och slog med sin hammare.

Ludde vanade som vanligt så vi han dra ur alla viktiga kontakter.

Ha det nu så gött kram Anna


Översättning

Min hemsida

 

Vem är jag


Rapport från växthuset

Min blogg bild till er

 

 

Mina bloggkompisar

   

 

   

 

 

 

   

   

 

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards