ralphsdotter

Alla inlägg den 8 december 2011

Av Ralphsdotter - 8 december 2011 07:08

När jag var tio år fick jag diabetes.Och har haft det i över
39 år nu.
Då var det inte lika vanligt som idag.
Omgivningen visste inte så mycket om just typ 1 diabetes.
Vilket medförde 6 års mobning i skolan jag var ju SÖT, knarkare då jag tog
sprutor mm.
När min syster dotters lille kille fick diabetes när han var 2 år,
beslöt jag mej för att skriva om mitt lilla troll Leo-Henry.
Sagorna är mest egna diabetes erfarenheter och sen mycket bus
av Leo-Henry. Just för att barnen skulle få en egen liten figur att kunna
identifiera sig med.
Och framför allt känna att de inte är ensamma om sin sjukdom.
Något som jag själv saknade när jag blev lämnad ensam på sjukhuset
10 år gammal.
Sagorna är väl egentligen uppbyggda i två delar först lite diabetes
information och sen lite andra äventyr.
Hur Leo-Henry bli vän med sin sjukdom.
Ser sin diabetes som sin vän.
Sin pump sina insulinpennor sin stick i fingen som sina vänner.
Vänner han inte kan leva utan.
Min målsättning är att alla barn med diabetes skall känna lite på samma
sätt.
Att det nödvändiga för oss diabetiker är just våra vänner.
Vänner som vi inte kan leva utan.
Just därför gjorde jag mina små sagor.
För att alla skall kunna ta del av Leo-Henry visar jag en liten saga varje
år
(nu 2 året) på min hemsida i julkalendern.
Hela sagan visas i luckorna som öppnas varje dag så alla som vill får
tillgång till den.
Missar man en eller två dagar är det inget problem tidigare dagar ligger
kvar öppna.
Så vill man kan man se bakåt alla dagar som varit.
Varje dag har Leo-Henry små paket som man kan öppna.
I dessa ligger det pussel med lite olika antal bitar.
Och sen ställer han små frågor som han gärna vill att just du svarar
på.
Men inget är något tvång.
Vill man sen ha mera av Leo-Henrys äventyr så erbjuder han olika
erbjudanden om tidigare
bildspel med berättar röst. Men inte heller det är något tvång.
 


skriv in nedan webbadress på din dator.

http://www.ralphsdotter.se/julkalendern2011.htm

och följ med Leo-Henry hå hans
äventyr ända fram till julafton.

Så hjälp oss hjälpa

 

Översättning

Min hemsida

 

Vem är jag


Rapport från växthuset

Min blogg bild till er

 

 

Mina bloggkompisar

   

 

   

 

 

 

   

   

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards