ralphsdotter

Alla inlägg under mars 2012

Av Ralphsdotter - 17 mars 2012 18:59

Du är väll inte sjuk!!! Du har ju bara Diabetes

Ja räcker inte det.

Hur många vet hur det är att bara ha Diabetes

Har nu snart haft SKITEN ja just det skiten i snart

40 år och inte tycker jag det är bara.

Inte skulle jag önska min värsta fiende Diabetes.

Sjukdomen som drabbar fler och fler.

Diabetes får man för man inte äter rätt och är för tjock.

Säger många hmmmmm säger jag och sparkar bakut.

När jag var tio år och fick min Diabetes åt jag fel var jag tjock???

Nej en smal liten sticka var jag och inte åt jag fel så ta bort

era förutfattade meningar.

Tyvärr blir barndiabetes mer och mer vanligt .

Lider med alla barn som får sjukdomen men hur ofta hör vi

på tv mm. Stöd Barndiabetes fonden hjälp dem att finna ett

botemedel,Undrar om hur många som vet att just Barndiabetesfonden  

finns. Jag vill skrika varje gång jag ser reklam hjälp den ena organisationen

efter den andra. Men vi då vi med Diabetes.

Visst det är ingen sjukdom du dör av inte om du får rätt vård.

Inte med en gång men kroppen får stryk av för högt och för lågt blodsocker.

Men ta du ditt insulin och ät inte socker så är det väll inga problem!

Du har ju bara Diabetes.

ÅÅÅ skriker jag jag visst men vill du byta? Nej är jag säker på att du svarar.

Vill du leva ett liv med en bergodalbana av högt och lågt blodsocker?

Det låga blodsockret som gör dej knäsvag fumlig och darrig. Du vräker i dej

sött för att få sockret att stiga, du har ingen kontroll över hur mycket du skall äta. Sen kommer huvudvärken som ett brev från posten. Rekylen när sockret töms ut av levern och allt du vräkte i dej när sockret tog kontrollen.

Sockret stiger till skyhöga höjder ibland får du så höga blodsocker världen så inte ens blodsockermätaren kan mäta så högt utan visar på HI. Men inte är det så farligt du har ju bara lite diabetes...

Njurarna har nu tagit stryk och skriker. Munnen käns torr som du ätit sand, du är törstig och dricker, men kolla noga för allt som står light på är inte rätt.

Blodet strömar igenom din kropp med på tok för mycket socker, benen och lederna värker liksom de inte får rum i din kropp.

Men du har ju bara diabetes det är väll ingen sjukdom inte så farligt.

Nej just det jag har ju bara Diabetes

 



Översättning

Min hemsida

 

Vem är jag


Rapport från växthuset

Min blogg bild till er

 

 

Mina bloggkompisar

   

 

   

 

 

 

   

   

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards